U 18 liga vest

Debat om ungdomshåndbold i herre rækkerne

U 18 liga vest

Indlægaf besse » 27/12-2009 10:36

Lad os få nogle bud på hvem der klarer sig bedst. Hvordan ser I den endelige placering. Et bud herfra:

Århus
Skanderborg
Ålborg
Skjern
Viborg
Korsholm/Skovbakken

Men jeg må sige at jeg er meget usikker??? Er der nogle der har nogle bedre bud...
besse

Re: U 18 liga vest

Indlægaf Fabulas » 17/01-2010 22:19

Nu er første runde spillet, og jeg tror på at Ålborg og Århus går videre. Århus har en del skader, og tror derfor mest på Ålborg, som dansk mester.
Har også hørt rygter om at Strandby drengen er skadet i Skanderborg. Dette gør at jeg har dem på en 3. plads. (Der går jo så mange rygter)

Skjern har nu tabt 3 kampe, og skal snart til at vinde for at undgå sidste pladsen. Tabte i dag til Skovbakken med 4 mål, men det var en helt lige kamp indtil 5 minutter før tid. En kamp som Skjern også kunne havde vundet. De små marginaler.

GF vandt med 10 over Viborg, og Ålborg med 7 over Skanderborg, men ud fra det kan man jo ikke se om det har været lige kampe, og om det først var til sidst at de trak fra. ???

Jeg tror nu, at rækkefølgen bliver, som nedenstående, men håber dog at Viborg og Skovbakken bytter plads:

Ålborg
Århus
Skanderborg
Viborg
Korsholm/Skovbakken
Skjern

Det bliver spændende på torsdag, om Skanderborg skal være det første hold, som slår Skovbakken på deres hjemmebane i Divisionen. Her har de ikke tabt siden de sidste år i februar tabte til Viborg, hvorefter Skovbakken i samme uge vandt udekampen i Viborg.

Og så var det jo dejligt at emh ikke fik ret, at det var en enlig svale med de 'små hold' Skovbakken og Hornslet i div.kvalen. Hornslet slog jo GF i Divisionen, og Skovbakken slog Skjern igen. Det er jo det som gør sporten så dejlig, at kampen skal vindes på banen, og ikke i dette forum.
Fabulas

Indlægaf Nikolajpihl » 08/02-2010 14:24

Nu slog skjern jo så lige GF, det siger ved en del om bredden i denne liga. De var overlegne i stortset hele kampen :)
Nikolajpihl

Indlægaf xelice » 08/02-2010 14:27

Nogne der kan give deres vurdering på kampene som er blevet spillet?

GF - Skjern?
Skovbakken - Aab?
Skanderborg - Viborg?
xelice

Geografisk sted: Middelfart

Indlægaf Fabulas » 08/02-2010 19:20

Referater fra trænerne i klubberne Skanderborg, Skovbakken og GF kan ses på http://stiften.dk/article/20100208/SPOR ... 524/klub30.

Det at Aab manglede deres bedste målmand gjorde at Aab - Skovbakken blev en sand gyser.

Da der mangler få minutter ved stillingen 35-35 af kampen får Aab's Nikolaj Jensen direkte rødt kort, da han uheldigvis tager benet på Skovbakkens Kristian Møller Sørensen med hånden i en friløber . Det var nok ikke med vilje, men dommerne kunne ikke dømme andet. De takserede det dog ikke til et efterfølgende straffekast, da de mente at Kristian ikke var i balance?

Efter det røde kort gik alle dommerkendelser i Aabs favør fra de ellers udmærkede dommere, og Skovbakken kunne ikke udnytte deres overtal. Aab får et straffekast 'måske' efter tidens udløb, som de udnytter. Skovbakkens bedste kamp i år.

Ligesom GF undervurderede Skjern, skete det samme i Ålborg.

Lad os håbe, at vi i år undgår de kæmpe sejre, som vi så sidste år, men at de sidste kampe også blive lige og spændende.
Fabulas

Indlægaf Arne Hansen » 09/02-2010 13:52

Jeg er ikke enig i at Århus GF undervurderede Skjern, jeg så selv kampen.
Efter min opfattelse er forskellen:
Skjern spiller håndbold,
Århus GF skyder håndhold
Eller sagt på en anden måde:
Skjern spiller med vilje og klogskab.
Århus GF spiller med alt for meget kød! og alt for lidt hjerne!
Det lignede mest af alt en udtagelseskamp hvor bagspillerne skulle bevise noget, et stort egotrip, og hovsa højre fløj blev topscorer, næsten uden at få bolden!
Arne Hansen

Indlægaf Anonym13 » 11/02-2010 17:56

Nu havde jeg også bevæget mig ud i bilen og taget de 30 min for se Århus-Skjern.

Først og fremmest, undervuderet eller ej. Det er underordnet. Skjern var bedre på dagen - det virker desværre bare lidt som om folk skal finde en undskyldning for denne (positive) overraskelse.

Århus var i det sædvanlige skudhumør, hvor Birke og Larsen kørte en konkurrence indbyrdes om, hvem der kunne hive flest skud afsted; Larsen vandt! Der stod bare en flok grønne klar til at give dem fysik, hvilket resulterede i nogle pressede skud, som Jakob havde styr over. Dette resulterede i nogle nemme kontramål, som blot hev gejsten endnu mere op for et velspillende Skjern-hold.

Så takket være en god kamp fra Skjern, anført af Phillip og Jakob, der skal have stor ros for en rigtig stor kamp, formåede de at hive sejren hjem! Phillip for sine nøglemål i pressede situationer og Jakob for imponerende mange redninger, alt fra distanceskud til straffe/kontra.

Dejlig liga i år, hvor alle kan slå alle. Skjern viste i hvert fald nøglen ved Århus. Når en målmand har styr over skudene ude bagfra, har de ikke mange modtræk, og det blev så sandelig udstillet i søndags.
Drenge Division Iagtagere.
Anonym13

Tilbage til Ungdoms-forum herre